Fakty o PS 12

Klasická PS12 s neupraveným čerpadlom a s motorom 1200 ccm dokáže vedenie 2B75 a 4C52 pretlačiť cca za 17,6 sekúnd, pri dĺžke hadíc á20m. Ak budú mať hadice po 19 m, čas výtlaku sa zníži na 16.5 s. K výsledku sa dá dopracovať jednoduchým výpočtom.
 

Hadica B75, dĺžka 20m - objem hadice V = ¶ × r² × v = 3,14x3,75²x200 = 88,3 l                                                                
Hadica C52, dĺžka 20m - postup výpočtu rovnaký, výsledok 42,5 l
Keď si tieto výsledky prenásobíme počtom hadíc útočného vedenia, dopracujeme sa k výsledku 347 l.

 To znamená, že ak  PS 12 ma výtlak 1200 l za minútu, 347 l vytlačí za cca 17.6 sekúnd.

V našom prípade prichádzajú do úvahy ďalšie faktory ako sú zlomy hadíc, kvalita povrchu hadíc (trenie), kvalita rozdeľovača. Čas sa preto môže o nejakú tú sekundu predĺžiť. Ak sme zvládli tieto výpočty, ľahko si môžme vypočítať najlepší čas, ktorý je možné dosiahnúť s takouto PS 12. Všetko je závislé od zavodnenia čerpadla. Jednoducho ak zavodním čerpadlo za 10 sekúnd, vodu pretlačí za 18 sekúnd, pripočítam nejakú tú sekundu na zrazenie terčov, dopracujem sa k výsledku cca. 30 sekúnd.
Po prečítaní týchto riadkov pre vás určite nebude ťažké zistiť, ktoré družstvo používa klasickú, neupravenú PS 12, a ktoré nie. Samozrejme, že dosiahnutý čas je závislý aj od nastavenia motora, jeho kvality a sily, od bežeckých schopností a zručností jednotlivých pretekárov. Z vlastných skúseností viem, že nie všetky sériové PS 12 majú na chlp rovnaký výtlak (1200 l/min). Nie každý motor je rovnako zabehnutý, nie každé čerpadlo je dokonale udržiavané a pretesnené a pod. Rozdiely v časoch môžu byť 1 až 2 sekundy.

Pri použití športových hadíc, čiže B65 a C42 je s takouto PS 12 možné dosiahnúť oveľa lepší čas. Keďže celé útočné vedenie zo športových hadíc má objem cca 243 l, výtlak sa pohybuje okolo 12 sekúnd. Samozrejme pri použití užších hadíc sa zvýši aj tlak a je preto potrebný silnejší motor. Najdôležitejším faktorom pri dosiahnutí čo najlepšieho výtlaku, je čo najlepšie zladenie motora a čerpadla. Neznamená, že keď do čerpadla dám širšie obežné kolo, dosiahnem lepší čas. Nie vždy je to tak. Tento jav sme v tejto sezóne mohli vidieť na mnohých súťažiach. Napr. po rozdeľovač voda dorazí vo výbornom čase a po vbehnutí vody do C hadíc stroj nestačí a zhasne.

Výtlaky dnešných strojov špičkových družstiev sa pohybujú pod hranicou 10 sekúnd. Vďaka tomu môžme na súťažiach vidieť aj časy pod 20 sekúnd a nižšie. Samozrejme všetko je na ľuďoch! Zvládnuť takýto stroj si vyžaduje more tréningu, často aj individuálnu prípravu jednotlivých členov družstva.

Liaz 101 cas 25

 

Popis: Cisternová automobilová striekačka CAS K 25 - LIAZ 101 je určená k preprave požiarneho družstva 1 + 8 s príslušenstvom potrebným k prevedeniu požiarneho zásahu vodou alebo penou z vlastných alebo cudzích zdrojov hasebných látok. Rozsiahle príslušenstvo vozidla umožňuje prevedení najjednoduchšieho zásahu prenosným hasiacim prístrojom i technicky náročného zásahu nízkym alebo vysokým tlakom vody alebo peny. Technické prevedenie vozidla umožňuje zásah aj v ťažších klimatických podmienkach.


Technické údaje:
Dĺžka vozidla: 7 790 mm
Rázvor: 4 300 mm
Šírka vozidla: 2 500 mm
Výška vozidla: 3 370 mm
Svetlosť vozidla: 240 mm
Pohotovostná hmotnosť:11 500 kg
Úžitková hmotnosť: 4 500 kg
Celková hmotnosť: 16 000 kg
Typ podvozku: Liaz 101
Motor: naftový, preplňovaný
Výkon 210 kW pri 2000 ot/min
Max. rýchlosť: 92 km/h
Náhon: 4x2
Prevodovka: Praga, 10 st. vpred, 2 st. vzad
Nádrž na palivo: 200 l


Nadstavba:
skriňová s nádržami, čerpacím zariadením a požiarnym príslušenstvom


Čerpadlo:
Nízkotlak:
Menovitý prietok vody: 2 500 l/min
Menovitý pracovný tlak: 0,8 MPa
Vysokotlak:
Menovitý prietok vody: 1 250 l/min
Menovitý pracovný tlak: 1.6 MPa
Zvýšený tlak: 2.4 Mpa
Prietok pri zvýšenom tlaku: 750 l/min
Prietokový naviják: DN 25/60

 

 

 AHZS 1C STA AKTIS

 

Cisternová automobilová striekačka CAS 24 patrí do skupiny automobilov hasičskej záchrannej služby typu 1C (AHZS 1C - AKTIS 4x4).

Je postavený na dvojnápravovom podvozku STA AKTIS 4x4 a je vybavený odstredivým čerpadlom GODIVA WTA 2010C, vodnou nádržou o objemu 2 400 l vody a nádržou na 200 l penidla. Vozidlo je určené na prepravu posádky 1 + 4. Konštrukčné riešenie vozidla umožňuje zásah vodou alebo penou z vlastnej nádrže alebo z cudzích zdrojov. Príslušenstvo vozidla umožňuje nasadenie od najjednoduchších zásahov až po komplikované požiarne zásahy nízkym poprípade vysokým tlakom vody alebo peny.

CAS 24 – AKTIS 4x4 je konštrukčne riešený tak, aby bolo možné previesť zásah aj v sťažených terénnych a klimatických podmienkach

Technické údaje vozidla:
Podvozok : STA AKTIS 4x4 1 R
Motor : vodou chladený šesťvalec MAN D 0836 LFL 10, diesel, EURO III
Zdvihový objem : 6 870 ccm
Maximálny výkon : 162 kW pri 2 400 ot./min
Maximálny točivý moment : 820 Nm pri 1 500 ot./min
Spojka : jednokotúčová, suchá, 395 mm
Prevodovka : plne synchronizovaná deväťstupňová s prídavnou dvojstupňovou rozdeľovacou prevodovkou
Brzdy : bubnové, dvojkruhové vzduchovo tlakové s ABS
Pneumatiky : širokoprofilové, 365/80 R20 XZL Michelin
Kabína : MAN - sklopná, predĺžená, trambusová, 1+4
Dĺžka : 6 935 mm
Šírka : 2 550 mm
Výška : 3 250 mm
Svetlosť : min. 330 mm
Statický uhol bočného náklonu : 30°
Stúpavosť pri maximálnom zaťažení : 17°
Jazdní dosah : 400 km
Pohotovostní hmotnosť : 8 950 kg
Maximálna hmotnosť : 12 000 kg
Čerpadlo : menovitý prietok 2 400 l/min pri 8 baroch
Menovitá sacia výška : 3 m
Vysokotlak: navijak 60 m, prietok 250 l/min pri 40 baroch
Primiešavač penidla : 2,5 - 165 l/min
Nádrž na vodu : 2 400 l
Nádrž na penidlo : 200 l + 2x10 l PYROCOOL B

Rok výroby: 2000
Od roku 2005 slúži na OR HaZZ Partizánske
Výrobca: THT, spol s.r.o.

Firma Flader (Friedrich August Flader) byla založena v roce 1860 v Jöhstadtu (Sasko) a zabývala se výrobou hasební techniky. V roce 1872 přebírá rodinnou firmu manželka Emilie Clementina Flader. Ta roku 1882 otevírá závod v Černém Potoce u Vejprt "Pleil-Sorgenthal", kde se vyrábí parní stříkačky. Od roku 1921 vede firmu Hans Flader, který se zaměřuje na výrobu motorových stříkaček. Největší ohlas je však po přenosných stříkačkách s dvouválcovým motorem DKW nazývané Siegerin(Vítězka), která v srpnu 1925 vyhrála celoněmeckou hasičskou soutěž v saském Freibergu.

Motorová striekačka

PS 8

 

Popis PS 8:
Motor                          SM3l

dvojtaktný zážihový vrtanie    92 mm
pocet valcov 		       2 
zdvih		               86 mm
objem valcov	               1143 ccm 
výkon pri 3000 ot/min.	       22kW /  30 PS
spotreba na 1 Mh               12,5 - 13 litrov 

objem nádrže na palivo         26 l

Takticko - technické parametre:
výkon cerpadla 	           800 l/min.
dlžka 			   850 mm
výška 			   850 mm
šírka 			   540 mm

hmotnost 	           160 kg
mazanie motora zmesou benzínu a oleja v pomere 25 : 1

Motor je dvojtaktný, dvojvalcový chladený vodou, s plochými piestami a vratným vyplachovaním. Valce sú zostavené do bloku, uzatvoreného snímatelnou hlavou. Klukový hriadel je zlisovaný a uložený v troch valcekových ložiskách. Ložiská sú uložené v dvojdielnej klukovej skrini motora. Uloženie capu zotrvacníka je zosilnené jednoradovým gulickovým ložiskom, ktoré je uložené vo zvláštnom puzdre. Ku klukovej skrini motora je pripevnená skrina rozvodu na ktorej je umiestnený natácací mechanizmus a náhon zapalovacieho magnetu. Natácací mechanizmus pozostáva z pevného a volného natácacieho kolesa a natácacej páky s ozubeným segmentom. Zapalovanie je zaistené magnetom PAL a svieckami. Motor sa zastavuje vypínacou páckou, ktorá sa nastaví do polohy VYPNUTÉ. Pri natácaní motora musí byt pácka v polohe ZAPNUTÉ. Na hlave motora sú dekompresné kohúty ktoré sa používajú podla potreby k prevzdušneniu (motora) spalovacieho priestoru a k zníženiu kompresného pomeru. Kluková skrina má dva vypúštacie kohúty ktoré slúžia na vypúštanie oleja a na odvzdušnovanie. Skrina cerpadla je s motorom spojená pomocou uzatvoreného medzikusu do jedného bloku. Náhon cerpadla je priamy, spojením hriadela cerpadla so zotrvacníkom motora. Na najvyššom mieste cerpadla je pripojený rozdelovací kohút, ktorým sa ovláda výveva motora, chladenie motora a umožnuje cerpanie vody z hydrantu. Od rozdelovacieho kohúta vedie chladiace, odpadové a vysávacie potrubie.

Chladenie je priame, vodou prechádzajúcou cerpadlom. Na hlave motora je konzola pre upevnenie benzínovej nádrže (26l), ktorá tvorí zároven komoru pre odvod ohriatej chladiacej vody. Na lavej strane motora je pripevnená plynová výveva na nespálené plyny. Palivo je z nádrže vedené cez uzatvárací kohút s odkalovacom hadickou do karburátora.

Cerpadlo: je vysokotlakové, dvojstupnové, špeciálnej konštrukcie pre požiarne striekacky. Obežné kolesá sú naklinované na hriadeli a pevne spojené maticou. Medzi kolesá sú vložené prevádzacie kolesá. Hriadel je v sacom veku uložený v bronzovom puzdre a na druhej strane prechádza upchávkou zloženou z piatich tesniacich krúžkov. Na sacej strane cerpadla je umiestnený manovákuometer. Ak sa má voda dopravovat zo stroja do stroja, alebo cerpadlo plnit z hydrantu, musí byt vákuometer vybavený uzatváracím kohútom. Výtlacná strana cerpadla je opatrená manometrom. Na výtlacnej skrini cerpadla sú pripojené dva výtlacné ventily s pevnými spojkami 75mm. Taniere ventilov sú posuvné po vretene a sú pružinou pritlacované k sedlu. Posuvné taniera tvoria pri vyskrutkovaní vretena spätné ventily.

Výveva H 800: je plynová, na nespálené plyny. Ovládanie vývevy je riadené pákou rozvádzacieho kohúta, ktorý otvorí sacie potrubie a pomocou pákového systému otocí kohútom vývevy, zároven uzatvorí výfukové potrubie toho valca s ktorým je výveva spojená a skratuje prívod elektrického prúdu k sviecke.

Valec spojený s vývevou potom pracuje ako kompresor. Rozvádzací kohút má celkom tri polohy: prvá je vysávanie, druhá prevádzka a tretia na dopravu vody z cerpadla do cerpadla, alebo na plnenie cerpadla z hydrantu. Páka rozdelovacieho kohúta je v jednotlivých polohách zaistovaná poistkou.

Možnosti použitia: je urcená pre zdolávanie požiarov v miestach s dostatkom vody.

Údržba a ošetrovanie:
1. každých 14 dní je potrebné striekacku natocit
2. po dlhšej prevádzke sa karburátor rozoberá a vycistí
3. odkalovacia nádoba pri uzatváracom kohút nádrže sa vycistí
4. vycistí a namaže sa rozvádzací kohút, kohút vývevy, pákový
mechanizmus a uzatváracia klapka výfuku
5. doplní sa palivo
6. prekontroluje sa mazanie a doplní olej
7. pritiahnú sa všetky skrutky hlavy motora, natácacej páky a skrutky
na pripevnenie agregátu a palivovej nádrže
8. skontroluje sa stav nosidiel a rukovätí
9. skontroluje sa stav upchávky
10. skontroluje sa zapalovanie, sviecky a káble
11. v zimnom období sa striekacka zazimuje; do cerpadla sa naleje
konzervacná zmes v takom množstve, aby hladina siahala
asi 5 cm nad os hriadela. po naplnení pretocíme cerpadlom,
aby sa zmes dostala na všetky miesta, ktorým hrozí primrznutie.
Zmes potom vypustíme do pripravenej nádobky pre dalšie použitie.



Viac tu: http://hurbanovohasici.webnode.sk/nasa-technika/ps-8/

 

Popis PS 8:
Motor                          SM3l

dvojtaktný zážihový vrtanie    92 mm
pocet valcov 		       2 
zdvih		               86 mm
objem valcov	               1143 ccm 
výkon pri 3000 ot/min.	       22kW /  30 PS
spotreba na 1 Mh               12,5 - 13 litrov 

objem nádrže na palivo         26 l

Takticko - technické parametre:
výkon cerpadla 	           800 l/min.
dlžka 			   850 mm
výška 			   850 mm
šírka 			   540 mm

hmotnost 	           160 kg
mazanie motora zmesou benzínu a oleja v pomere 25 : 1

Motor je dvojtaktný, dvojvalcový chladený vodou, s plochými piestami a vratným vyplachovaním. Valce sú zostavené do bloku, uzatvoreného snímatelnou hlavou. Klukový hriadel je zlisovaný a uložený v troch valcekových ložiskách. Ložiská sú uložené v dvojdielnej klukovej skrini motora. Uloženie capu zotrvacníka je zosilnené jednoradovým gulickovým ložiskom, ktoré je uložené vo zvláštnom puzdre. Ku klukovej skrini motora je pripevnená skrina rozvodu na ktorej je umiestnený natácací mechanizmus a náhon zapalovacieho magnetu. Natácací mechanizmus pozostáva z pevného a volného natácacieho kolesa a natácacej páky s ozubeným segmentom. Zapalovanie je zaistené magnetom PAL a svieckami. Motor sa zastavuje vypínacou páckou, ktorá sa nastaví do polohy VYPNUTÉ. Pri natácaní motora musí byt pácka v polohe ZAPNUTÉ. Na hlave motora sú dekompresné kohúty ktoré sa používajú podla potreby k prevzdušneniu (motora) spalovacieho priestoru a k zníženiu kompresného pomeru. Kluková skrina má dva vypúštacie kohúty ktoré slúžia na vypúštanie oleja a na odvzdušnovanie. Skrina cerpadla je s motorom spojená pomocou uzatvoreného medzikusu do jedného bloku. Náhon cerpadla je priamy, spojením hriadela cerpadla so zotrvacníkom motora. Na najvyššom mieste cerpadla je pripojený rozdelovací kohút, ktorým sa ovláda výveva motora, chladenie motora a umožnuje cerpanie vody z hydrantu. Od rozdelovacieho kohúta vedie chladiace, odpadové a vysávacie potrubie.

Chladenie je priame, vodou prechádzajúcou cerpadlom. Na hlave motora je konzola pre upevnenie benzínovej nádrže (26l), ktorá tvorí zároven komoru pre odvod ohriatej chladiacej vody. Na lavej strane motora je pripevnená plynová výveva na nespálené plyny. Palivo je z nádrže vedené cez uzatvárací kohút s odkalovacom hadickou do karburátora.

Cerpadlo: je vysokotlakové, dvojstupnové, špeciálnej konštrukcie pre požiarne striekacky. Obežné kolesá sú naklinované na hriadeli a pevne spojené maticou. Medzi kolesá sú vložené prevádzacie kolesá. Hriadel je v sacom veku uložený v bronzovom puzdre a na druhej strane prechádza upchávkou zloženou z piatich tesniacich krúžkov. Na sacej strane cerpadla je umiestnený manovákuometer. Ak sa má voda dopravovat zo stroja do stroja, alebo cerpadlo plnit z hydrantu, musí byt vákuometer vybavený uzatváracím kohútom. Výtlacná strana cerpadla je opatrená manometrom. Na výtlacnej skrini cerpadla sú pripojené dva výtlacné ventily s pevnými spojkami 75mm. Taniere ventilov sú posuvné po vretene a sú pružinou pritlacované k sedlu. Posuvné taniera tvoria pri vyskrutkovaní vretena spätné ventily.

Výveva H 800: je plynová, na nespálené plyny. Ovládanie vývevy je riadené pákou rozvádzacieho kohúta, ktorý otvorí sacie potrubie a pomocou pákového systému otocí kohútom vývevy, zároven uzatvorí výfukové potrubie toho valca s ktorým je výveva spojená a skratuje prívod elektrického prúdu k sviecke.

Valec spojený s vývevou potom pracuje ako kompresor. Rozvádzací kohút má celkom tri polohy: prvá je vysávanie, druhá prevádzka a tretia na dopravu vody z cerpadla do cerpadla, alebo na plnenie cerpadla z hydrantu. Páka rozdelovacieho kohúta je v jednotlivých polohách zaistovaná poistkou.

Možnosti použitia: je urcená pre zdolávanie požiarov v miestach s dostatkom vody.

Údržba a ošetrovanie:
1. každých 14 dní je potrebné striekacku natocit
2. po dlhšej prevádzke sa karburátor rozoberá a vycistí
3. odkalovacia nádoba pri uzatváracom kohút nádrže sa vycistí
4. vycistí a namaže sa rozvádzací kohút, kohút vývevy, pákový
mechanizmus a uzatváracia klapka výfuku
5. doplní sa palivo
6. prekontroluje sa mazanie a doplní olej
7. pritiahnú sa všetky skrutky hlavy motora, natácacej páky a skrutky
na pripevnenie agregátu a palivovej nádrže
8. skontroluje sa stav nosidiel a rukovätí
9. skontroluje sa stav upchávky
10. skontroluje sa zapalovanie, sviecky a káble
11. v zimnom období sa striekacka zazimuje; do cerpadla sa naleje
konzervacná zmes v takom množstve, aby hladina siahala
asi 5 cm nad os hriadela. po naplnení pretocíme cerpadlom,
aby sa zmes dostala na všetky miesta, ktorým hrozí primrznutie.
Zmes potom vypustíme do pripravenej nádobky pre dalšie použitie.



Viac tu: http://hurbanovohasici.webnode.sk/nasa-technika/ps-8/

 

Popis PS 8:
Motor                          SM3l

dvojtaktný zážihový vrtanie    92 mm
pocet valcov 		       2 
zdvih		               86 mm
objem valcov	               1143 ccm 
výkon pri 3000 ot/min.	       22kW /  30 PS
spotreba na 1 Mh               12,5 - 13 litrov 

objem nádrže na palivo         26 l

Takticko - technické parametre:
výkon cerpadla 	           800 l/min.
dlžka 			   850 mm
výška 			   850 mm
šírka 			   540 mm

hmotnost 	           160 kg
mazanie motora zmesou benzínu a oleja v pomere 25 : 1

Motor je dvojtaktný, dvojvalcový chladený vodou, s plochými piestami a vratným vyplachovaním. Valce sú zostavené do bloku, uzatvoreného snímatelnou hlavou. Klukový hriadel je zlisovaný a uložený v troch valcekových ložiskách. Ložiská sú uložené v dvojdielnej klukovej skrini motora. Uloženie capu zotrvacníka je zosilnené jednoradovým gulickovým ložiskom, ktoré je uložené vo zvláštnom puzdre. Ku klukovej skrini motora je pripevnená skrina rozvodu na ktorej je umiestnený natácací mechanizmus a náhon zapalovacieho magnetu. Natácací mechanizmus pozostáva z pevného a volného natácacieho kolesa a natácacej páky s ozubeným segmentom. Zapalovanie je zaistené magnetom PAL a svieckami. Motor sa zastavuje vypínacou páckou, ktorá sa nastaví do polohy VYPNUTÉ. Pri natácaní motora musí byt pácka v polohe ZAPNUTÉ. Na hlave motora sú dekompresné kohúty ktoré sa používajú podla potreby k prevzdušneniu (motora) spalovacieho priestoru a k zníženiu kompresného pomeru. Kluková skrina má dva vypúštacie kohúty ktoré slúžia na vypúštanie oleja a na odvzdušnovanie. Skrina cerpadla je s motorom spojená pomocou uzatvoreného medzikusu do jedného bloku. Náhon cerpadla je priamy, spojením hriadela cerpadla so zotrvacníkom motora. Na najvyššom mieste cerpadla je pripojený rozdelovací kohút, ktorým sa ovláda výveva motora, chladenie motora a umožnuje cerpanie vody z hydrantu. Od rozdelovacieho kohúta vedie chladiace, odpadové a vysávacie potrubie.

Chladenie je priame, vodou prechádzajúcou cerpadlom. Na hlave motora je konzola pre upevnenie benzínovej nádrže (26l), ktorá tvorí zároven komoru pre odvod ohriatej chladiacej vody. Na lavej strane motora je pripevnená plynová výveva na nespálené plyny. Palivo je z nádrže vedené cez uzatvárací kohút s odkalovacom hadickou do karburátora.

Cerpadlo: je vysokotlakové, dvojstupnové, špeciálnej konštrukcie pre požiarne striekacky. Obežné kolesá sú naklinované na hriadeli a pevne spojené maticou. Medzi kolesá sú vložené prevádzacie kolesá. Hriadel je v sacom veku uložený v bronzovom puzdre a na druhej strane prechádza upchávkou zloženou z piatich tesniacich krúžkov. Na sacej strane cerpadla je umiestnený manovákuometer. Ak sa má voda dopravovat zo stroja do stroja, alebo cerpadlo plnit z hydrantu, musí byt vákuometer vybavený uzatváracím kohútom. Výtlacná strana cerpadla je opatrená manometrom. Na výtlacnej skrini cerpadla sú pripojené dva výtlacné ventily s pevnými spojkami 75mm. Taniere ventilov sú posuvné po vretene a sú pružinou pritlacované k sedlu. Posuvné taniera tvoria pri vyskrutkovaní vretena spätné ventily.

Výveva H 800: je plynová, na nespálené plyny. Ovládanie vývevy je riadené pákou rozvádzacieho kohúta, ktorý otvorí sacie potrubie a pomocou pákového systému otocí kohútom vývevy, zároven uzatvorí výfukové potrubie toho valca s ktorým je výveva spojená a skratuje prívod elektrického prúdu k sviecke.

Valec spojený s vývevou potom pracuje ako kompresor. Rozvádzací kohút má celkom tri polohy: prvá je vysávanie, druhá prevádzka a tretia na dopravu vody z cerpadla do cerpadla, alebo na plnenie cerpadla z hydrantu. Páka rozdelovacieho kohúta je v jednotlivých polohách zaistovaná poistkou.

Možnosti použitia: je urcená pre zdolávanie požiarov v miestach s dostatkom vody.

Údržba a ošetrovanie:
1. každých 14 dní je potrebné striekacku natocit
2. po dlhšej prevádzke sa karburátor rozoberá a vycistí
3. odkalovacia nádoba pri uzatváracom kohút nádrže sa vycistí
4. vycistí a namaže sa rozvádzací kohút, kohút vývevy, pákový
mechanizmus a uzatváracia klapka výfuku
5. doplní sa palivo
6. prekontroluje sa mazanie a doplní olej
7. pritiahnú sa všetky skrutky hlavy motora, natácacej páky a skrutky
na pripevnenie agregátu a palivovej nádrže
8. skontroluje sa stav nosidiel a rukovätí
9. skontroluje sa stav upchávky
10. skontroluje sa zapalovanie, sviecky a káble
11. v zimnom období sa striekacka zazimuje; do cerpadla sa naleje
konzervacná zmes v takom množstve, aby hladina siahala
asi 5 cm nad os hriadela. po naplnení pretocíme cerpadlom,
aby sa zmes dostala na všetky miesta, ktorým hrozí primrznutie.
Zmes potom vypustíme do pripravenej nádobky pre dalšie použitie.



Viac tu: http://hurbanovohasici.webnode.sk/nasa-technika/ps-8/

 

Popis:

PS-8 je prenosná motorová striekačka. Ručné ju prenášajú štyria členovia požiarneho družstva. Prepravuje sa vo vlastnom podvozku v ktorom je uložená spolu z ostatným hasičským materiálom Používala sa pri zásahoch , doprave vody na dlhšie vzdialenosti a pri plnení požiarnych vozidiel ak nemajú prístup k vodnému zdroju. Dnes sa už moc nepoužíva. Bola nahradená PS-12.

Technické parametre:

Výrobca: Továrne na hasíci zařízení Vysoké Mýto
Rok výroby: 1956

Rozmery:

Dĺžka: 850 mm
Šírka: 540 mm
Výška: 850 mm

Motor:

Typ: SM 31 - dvojválcový, dvojtaktný, vodou chladený
Výrobca: Smekal
Zapaľovanie: magnetoelektrické
Mazanie: mastnou zápalnou zmesou
Chladenie: priebežné, vodou z čerpadla
Objem motora: 1143 cm3
Vŕtanie valcov: 92 mm
Zdvih piestov: 86 mm
Max. výkon motora pri 3000 ot/min: 22,8 KW
Max. krútiaci moment pri 2400 ot/min: 75 Nm
Spotreba paliva pri menovitom výkone: 12,5 l/hod

Čerpadlo:

Typ: H800 - odstredivé, dvojstupňové, vyrobené zo zliatiny hliníka
Menovitý prietok vody pri dopravnej výške 8 m. v. st.: 800 l/min
Najvyššia dopravná výška čerpadla: 160 m v. st
Podtlak dosiahnutý za minútu: 8 m v. st.
Priemer sacieho hrdla: 1x110 mm
priemer výtlačných hrdiel: 2x75 mm

 

Plávajúce čerpadlo

 

Technický popis prenosného plávajúceho čerpadlá PH-1200 GCV alebo
PH-1200 GSV

 

  Zostava  motor Honda GCV 190 alebo Honda GSV 190
 typ čerpadla odstredivé - hliníková skriňa
 plavák polyetylénový monolit s madlami

Konštrukcia motorov modelové rada GSV vychádza z osvedčenej konštrukcie motorov rady GCV. Dôvodom úpravy konštrukcie bolo zvýšenie životnosti motorov.
Hlavné úpravy motorov GSV oproti konštrukcii GCV motorov sú:
- blok motora s oceľovou vložkou valca
- iný piest
- duálny vzduchový filter

Použitie: Zariadenie je určené jednotkám HZZ k doplneniu cisternových striekačiek z volných prírodných zdrojov, k odčerpávaniu vody zo zatopených alebo zaplavených priestorov a ďaľšiemu použitiu napr. v poľnohospodárstve, na stavbách a pod..

Skriňa čerpadla zo zliatiny hliníku je prišróbovaná k prírube motoru a plaváku. Spodná strana skrine je vybavená plastovým vekom, ktoré zabraňuje vniknutiu nečistôt a tuhých častíc väčších než 20mm v priemere. Výtlak vody z čerpadla je ukončený hadicovou spojkou B75.

Konštrukcia čerpadla umožňuje beh "na sucho" bez poškodenia.

POZOR: Plávajúce čerpadlo sa nesmie používať v uzavretých priestoroch kde hrozí nebezpečenstvo otravy oxidom uhličitým!!!

HLAVNÉ TECHNICKÉ UDAJE

 

Čerpadlo
 Max. prietok: 1321 l/min
 Max. výtlačná výška: 15 m
 Výtlak spojkou: B 75
Motor HONDA GCV 190 alebo HONDA GSV 190
 Max. výkon: 3,8 / 5,1  (3600)    kW / HP  (ot/min)
 Objem valca: 187 cm3
 Spotreba: 1,3 l/hod. 
 Hmotnosť: GCV 12,3 kg;   GSV 13,8kg
Plavák
 Rozmery: 820x600x200 (mm)
 Hmotnosť: 8,75 kg
Zariadenie komplet
 Pohotovostná hmotnosť: 29 kg
 Celková hmotnosť: 30 kg
Rozmery čerpadla: 900x600x430 (mm)

 

Kontakt

DHZ Kolačno Adresa :
Kolačno č. 334
95841

IČO 50569236
dhzokolacno@gmail.com
http//cms.dhz-kolacno.meu.zoznam.sk/